En dag utan mobil och dator

Igår var en skön dag, en dag helt utan datorn.
Jag har varit mobil lös nu ett tag, kan vara riktigt härligt att pausa från mobiler och datorer ibland.

Fick besök av syrran igår, rikigt roligt att få besök av henne.
Vi satt och drack espresso och prata politik, så skönt att prata med folk som bryr sig om samhället tycker jag.

Sen bev det ett besök hos Elin som va hemma och baka massa kakor, hon är duktig på sånt där hon..=)
Efter att jag varit där en liten stund blev det att kila hem och ta på sig springskorna och ta en löptur.
Senare på kvällen blev det film med Älsklingen..

Tycker man ska ta en paus från mobiler och datorer lite då och då, kan minska ner på stress och sånt.
Det kan vara svårt ett tag, men efter man varit mobillös flera veckor så vänjer man sig.
Man slipper dåligt samvete för att man inte kan svara eller att man inte hinner ringa upp..=)
Dock så lånar jag Alex mobil lite då och då när jag verkligen måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0