Hemma mys med Anna, Letizia, scones och espresso..=)

Idag fick jag besök från Anna och Letizia.
Alltid när jag får besök brukar jag aldrig ha något gott hemma som man kan bjuda på. Men som tur var hade jag mjöl och sånt hemma så jag kunde göra ordning scones rätt fort.
Ett väldigt bra tips faktiskt om man får besök är att göra odning det, få ingredienser och det går väldigt fort att göra.
Det ända som behövs är mjöl, mjölk, smör, salt och bakpulver.

Mitt tips är att byta ut hälften av mjölet till grahamsmjöl istället. Blir både godare och nyttigare.


Så gjorde jag ordning Espresso till det
Vad nyttigare det är att träffa vänner över en fika hemma hos någon istället för på stan, man får ju till allt bättre hemma tycker jag.
Speciellt Espresso är bättre att göra själv hemma med mellan mjök istället för på ett cafè  där de använder lite fetare saker i.



Ett tips jag fick lära mig från Elin är att ha lite kardemumma och kanel i, supergott..=)


Alex kom just hem, så nu ska jag försöka göra ordning någon god middag.

Kommentarer
Postat av: Letizia

tack för fikan & pratstunden gumman :) de va trevligt de får vi göra om snart igen tycker ja.

ska baka dina scones nåndag oxå tänke ja dom va mumma! =) kramar /Latte

2009-05-21 @ 23:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0