Man kanske skulle bli nykterist

En hel Lördag förstörd idag.
Igår var första planerna att hyra lite filmer, köpa nachos och göra egna dipper till.
Senare under dagen visade sig att många skulle ut och göra något, jag och Alex började få beslutsångest.
Jag var egentligen sugen på att bara ta det lungt, men samtidigt tyckte jag att det skulle vara roligt att träffa lite folk eftersom jag inte träffar så många nuförtiden.
Men något jag har märkt är att jag alltid skulle följa mina första planer, annars blir det ändå inte som man tänkt sig.
Kvällen sluta hur som helst med att jag och Alex satt inne på plaza, bara vi.
Nu tycker jag verkligen inte att det är misslyckat vara med Alex själv, vi brukar faktiskt ha väldigt trevligt när vi går ut bara vi.
Fast jag slår vad om att vi hade haft det minst lika trevligt hemma i soffan, och då hade inte lördagen blivet förstörd.

Vakna för någon timma sen, suttit och tänkt massa fram till nu.
Vi hör rätt ofta nuförtiden, länge sen man såg er, ni är aldrig med längre, ni verkar bara sitta hemma och massa sånt.
Men vad är det vi inte är med på? det är en sak de menar. Fest!
Om folk vill hit och hälsa på oss eller möta oss på stan och ta en kopp kaffe är inte vi dem som säger nej.
Eller räknas det bara att man är social om man sitter med massa folk och super sönder sig själv?
Jag sitter verkligen inte hemma hela dagarna, unnar mig aldrig en lugn hemma dag om det inte är så att jag har druckit kvällen före.
Men jag föredrar att träffas över en kopp kaffe på stan eller gå och träna med folk, istället för massa alkohol hemma hos någon.
Tycker faktiskt där är mer osocialt om man inte kan träffa folk när man är nykter.

Att jag och Alex inte är med så mycket längre beror inte på att vi bara är hemma och är lat direkt.
Alex jobbar jämt kan man säga, vardagar, kvällar och helger. För han kanske känner att han vill spara ihop pengar för att kunna göra något roligt, roligare saker än att sitta och en kompis och bli packad.
Jag lever ett aktivt liv just nu, försöka vara på gymmet så ofta som möjligt, annars är jag ute och springer.
Börjar plugga snart och tänker satsa stenhårt på det också. Sen har jag vädligt stora idèer på gång nu också som jag tyvärr inte kan avslöja något här.
Det här är saker som krävs att jag är pigg och sånt varje dag, inte ligga i en soffa och ha en baksmälla.

Sen finns det andra anledningar över att jag inte vill dricka så ofta.
Jag blir dålig dagen efter och slö som tusan, orkar inte laga någon bra mat så det blir altid nå skitmat.
Jag får ångest och känner mig rätt äcklig dagen efter om jag ska vara ärlig.
Älskar känslan av att vara nytränad och käkat någon god nyttig mat, avskyr verkligen känslan när man ligger i soffan slö och käkat någon snabbmat.

Sen tycker jag inte äns att dricka och sånt är så roligt längre, visst kan jag har trevligt med några glas vin med en vän, men kan ha minst lika trevligt att träffa den vännen på stan eller hemma hos någon över en kopp kaffe också.

Så om folk är intresserad över att träffa mig och Alex, men vad sitter det i då. Sitt inte och vänta på att vi kanske dyker upp på en fest, ring eller kom hit förfasiken. =)
Jag skulle bli jätteglad om folk ville följa med och träna med mig, bli medlem på golds så kan vi köra massa roliga pass tillsammans. För dem som tycker det är för dyrt där, följ med ut och spring =)




Innan vi drog till plaza igår så drog vi till storsjöteatern där det va någon Hiphop kväll. Så hann man träffa Elin, Cissi, Åke och Ivan en sväng igår också, det va trevligt..=)
Skriver lite om det imorgon eller senare ikväll, ska laga nån mat med Alex nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0