Hemligheten bakom den perfekta kroppen

Idag hade jag ju en tjejdag för mig själv.
Va skönt det va att bara sitta hemma och vara för mig själv för en gångs skull, och bara fundera över saker.
Kom inte ihåg senast jag hade en hemma dag och bara tog det lugnt, behövde verkligen det.
Har inte haft tid att fundera på väldigt länge nu och har knappt vetat vad jag har velat med mitt liv, tror jag lärt känna mig själv lite mer nu.

Köpte en tjejtidning idag också.
I den tidningen var det rätt mycke tips hur man får en bikinkropp.
Tipsen tyckte jag var rätt vettiga så som att äta rätt och dricka mycket vatten, sånna saker som är vettig vare sig man är ute efter en bikinikropp eller inte.
Men det jag inte gillade var bilderna till, bilder på "perfekta tjejer"
Enligt tidningen så får man en sån kropp genom att äta rätt och sånt, vilket är rätt fel.
Finns bara en hemlighet till en sån kropp, det är varken nyttig mat, bantning eller träning, den hemligheten kallas redigering.
Nu är jag ändå 22 så jag kan läsa sånt där och förså att tjejerna på bilden inte ser ut så där, jag vet hur jag själv får den kropp jag vill ha och sånt.
Men jag börja fundera på alla de yngre som läser, vet ju att i vissa åldrar tror man ju på det som de skriver och att de känner sig "ful" när de inte får till den kroppen genom tipsen.
Tycker nästan det ska vara åldersgräns på tidningar.

Det här med att de inte ska sälja storpack på alvedon för att yngre tjejer försöker ta livet av sig med det.
Är det inte bättre att lösa problemet som yngre tjejers självförtroende än att göra så att vi andra inte kan få ha värktabletter hemma.
Bara tidningar kan förbjudas, är inte det bättre än alvedon? är det verkligen viktigare att folket ska få skönhetstips som ändå är falsk än att vi kan skydda oss mot huvudvärk, mensvärk och feber?


Så.. Hemligheten bakom den "perfekta" kroppen är redigering.
Men  hemligheten bakom just DIN perfekta kropp är där DU känner dig nöjd, där DU känner dig lycklig.
Ät bra, träna så du får en bra hälsa som ger dig bra självfötroende, där kommer du nog hitta din perfekta kropp..=)

Kommer blogga mer om problemet bland yngre tjejers självförtroende sedan, tycker det är ett viktigt problem vi har i samhället som borde göra något åt.



Drack chai te och käka mörkchoklad idag.
Mörk choklad är bra faktiskt, om man ska äta choklad så ska det va mörkt.
Kan t.o.m vara nyttigt.
Ljus choklad är knappt choklad, socker och fett bara.

Kommentarer
Postat av: Minna

Mysigt att ha en egen dag sådär ibland! MAn får tid att tänka och reflektera. =)

2009-06-11 @ 19:40:10
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0