Baka bröd och ha koll

Jag har nyss haft en bakkväll, bakat både bröd och kakor.
Tänkte gå och köpa bröd först eftersom vi hade slut på det, men sen börja jag baka istället.
Tycker inte alls om köpt bröd, håller inte så länge sen så är det bara massa skit i det bara. För några veckor sedan kolla jag verkligen vad allt bröd innehöll på affärerna, t.o.m grovt mörkt bröd som ska va så nyttig innehöll sjukt mycket socker.

Många som brukar vilja va nyttiga brukar tänka på fetter i mat och sånt, men det är egentligen sockret som är största boven.
Mitt tips är att försöka baka bröd själv, då vet du exakt vad du får i dig och så kan man byta ut saker till de man tycker själv är nyttigare.

Nu tänkte jag göra ordning en kopp te och smaka lite av mitt nybakta morotsbröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0