Man mår så himla mycket bättre efter en fasta

Ställde väckarklockan på 7 och ändå har jag inte tagit mig upp föräns nu *suck*. Blir en sjukt stressig dag. Missar alla soldagar för att jag sover länge och måste sitta och plugga resten av dagen.
Förstår inte vad  som hänt mig nu, är helt orklös. Jag sover mycket ,är jämt trött, tränar inte och skolan börjar gå åt helvete för jag har så himla mycke koncentrationsvårigheter

Började fundera om jag hade otrolig vitamin brist eller något sånt. Men sen kom jag tänka på jag fastade i början av maj och fick inte i mig någon vitamin alls eftersom jag inte äns åt mat då, och jag tror jag aldrig varit så pigg som jag var efter fastan.
Alvarligt så har jag nog varken jag eller min kropp mått så bra och varit pigg, klarade att koncentrera mig mer än vanligt.

Så det måste vara "fel" mat och alkohol som har fått mig så här då. Blir en ny fasta till Agusti och sjukt mycke kaffe innan det då.


När jag fasta förut så var det rätt många som inte kunde förstå fastan och tyckte det är något dumt "bantning" sak. Det är det INTE!
En fasta är att man rensar ut mycke från kroppen vi annars inte kan rensa ut helt. Man svettas ut massa skit helt enkelt.
Fasta är jätte bra om man varit småsjuk ett bra tag eller om man mått dåligt.
För mig bättra det på min förbränning i kroppen.
Jag fick jätte dålig förbränning under vintras, förbrännde inget när jag träna och va känslig för skräpmat.

Först under fastan tar man bort sin förbränning totalt eftersom man inte äter något, sen måste man börja äta jätte försiktigt.
Jag började med yogurt några dagar, sen lätta sallader innan jag börja äta normalt.
Jag gick inte ner något under den tiden jag fasta faktiskt för att man sätter sin kropp på "bantningsläge"
Men eftersom jag börja försiktigt igen så när jag började åt nomalt hade allt rättas till och jag skapade en otrolig bra förbränning i kroppen.
Spelade ingen roll vad jag åt så gick jag ner i vikt.

Som jag sa så gick jag inte ner något under fastan men tack vare att jag fixa en en ny förbränning i kroppen så gick jag ner bara jag gick på affären typ.

Så vem kan säga att fasta är dåligt? Man mår bättre, man blir pigg, man sover inte lika länge, äns kropp mår bättre och man skapar en otrolig bra förbrännig i kroppen vilket man behöver.

Men kom ihåg så är det INTE en bantning sak, det här utan det är en sak man kan göra när man känner att äns kropp inte mår så bra.

Gå in och kika på
www.halsosidorna.se/fasta

Kommentarer
Postat av: Latte

Hej! De va kul o ses idag:) ska kolla upp det där med också med sekreterar utbildningen :) till nästa gång vi ses.Hoppas ni får det bra i Amsterdam nu så hörs vi något om några veckor, Kanske slår dig en signal då för lite solande i badhus parken? ;) hoppas det fina vädret fortsätter hålla i sig bara. Kramar!

2009-06-25 @ 20:04:33
Postat av: Kicki eller Pether

Jag tycker att det är lite konstigt.. för när man fastar så ställer kroppen in sig på "svältläge" och sparar allt den får, och när man då börjar äta så tar det ett tag innan kroppen förstår att den ska börja få mat igen och att den kommer fortsätt att få det, så egentligen borde man lägga på sig en massa när kroppen samlar ifall den skulle hamna i en ny svältperiod. Känns som att jag svammlade, men du verkar ju vara inne på exakt samma spår så du borde förstå vad jag menar.

Undrar helt klart om det har att göra med alkoholen och de dåliga vanorna som kroppen slapp under tiden, och sen att du var mycket duktig att börja äta lugnt och "snällt". :)

Det här kommer jag att fundera på :)

(Tror inte alls att det är något dåligt med fasta, tvärtom; bra att få rensa kroppen, bara man vet vad man gör)

2009-06-26 @ 21:11:32
URL: http://allahososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0